[textarea content='PGRpdiBjbGFzcz0iaGVhZGVyLWNvbnRlbnQtd3JhcCI+IDx1bCBjbGFzcz0idG9wYmFyLWNvbnRhY3QiPjxsaT48YSBocmVmPSJodHRwczovL2luc3RhZ3JhbS5jb20vbmFmaXNvdXRzb3VyY2U/aWdzaGlkPU16UmxPREJpTldGbFpBPT0iPjxzcGFuIGNsYXNzPSJmYWIgZmEtaW5zdGFncmFtIj48L3NwYW4+PC9hPjwvbGk+PC91bD4gPC9kaXY+' id='113664' /]
آلفا آربوتین چیست؟

آلفا آربوتین چیست؟

آربوتین ترکیبی از هیدروکینون و دی گلوکز است که بیش از 30 سال است که مطالعات جدی در مورد روشن کنندگی پوست این ماده انجام شده است. در این میان، بحث‌ها و بررسی‌های معتبری در مورد مکانیسم اثر این ماده و همچنین اثربخشی و ایمنی آن در روشن‌کنندگی پوست صورت گرفته است. چندین آنالوگ یا مشتقات آربوتین برای اثر مهاری سنتز ملانین آنها توسعه و مطالعه شده است. فرمولاسیون‌هایی برای بهبود پایداری، تحویل از طریق پوست و آزادسازی آربوتین ایجاد شده است و استفاده برای ارتقاء جذب پوست توسعه یافته است. موادی که سنتز ملانین را به طور هم افزایی با آربوتین مهار می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اثر روشن کننده پوست آربوتین به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد فعال از نظر بالینی ارزیابی شده است. درمان ترکیبی با آربوتین و لیزر می‌تواند اثربخشی افزایش رنگدانه را به همراه داشته باشد. استفاده از آربوتین به ندرت باعث درماتیت می‌شود و در استفاده از محصولات حاوی آربوتین احتیاط می‌شود، به ویژه از این نظر که ممکن است هیدروکینون در طول استفاده از محصول تولید شود. مطالعات بر روی خواص آنتی اکسیدانی آربوتین در حال ظهور است، و این خواص آنتی اکسیدانی برای کمک به عمل رنگدانه پوست آربوتین پیشنهاد شده است. امید است که این بررسی به درک مزایا و معایب آربوتین به‌عنوان یک ماده آرایشی کمک کند و به جهت‌گیری‌های تحقیقاتی آینده برای توسعه روشن‌کننده پوست پیشرفته و محافظت از محصولات آرایشی منجر شود.
هیدروکینون در غلظت‌های متفاوت از 2 تا 5 درصد به عنوان درمان اولیه برای اختلالات هیپرپیگمانتاسیون از جمله ملاسما تجویز شده است این دارو به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد دارویی فعال مانند رتینوئیدها و استروئیدها برای مزایای بیشتر استفاده می‌شود، هیدروکینون نه تنها فعالیت تیروزیناز (TYR) را مهار می‌کند و ملانوزوم‌ها را از بین می‌برد، بلکه با اصلاح ساختار غشایی باعث نکروز ملانوسیت‌ها می‌شود. این مکانیسم بالقوه اثر هیدروکینون به عنوان یک عامل روشن کننده پوست و همچنین مکانیسم سمیت آن است. استفاده از این ماده در لوازم آرایشی از سال 2001 به دلیل خطر بالای سرطان‌زایی در صورت مواجهه طولانی مدت با هیدروکینون ممنوع شده است .
آلفا آربوتین ترکیبی با ساختاری است که در آن یک مولکول دی-گلوکز به هیدروکینون متصل می‌شود. دی-گلوکز به شکل آلفا، بتا یا گاما آنومریک در محلول آبی وجود دارد که بتا آنومر یک فرم غالب است. بتا آربوتین (این استریوایزومر آربوتین نامیده می‌شود) که در آن بتا آنومر دی-گلوکز به هیدروکینون متصل است، عمدتاً در گیاهانی مانند گندم، گلابی و خرس یافت می‌شود. آلفا آربوتین  ترکیبی از هیدروکینون و آلفا آنومر دی-گلوکز است. حدود 30 سال از زمانی که آربوتین به‌عنوان جایگزین هیدروکینون برای اهداف روشن‌کننده پوست مورد مطالعه قرار گرفته است، می‌گذرد، بنابراین بررسی اطلاعات انباشته شده در مورد اثربخشی و ایمنی آربوتین و مکانیسم اثر آن به موقع است.
لابراتوار آرایشی و بهداشتی نفیس آماده عقد قرارداد ظرفیت خالی آرایشی و بهداشتی/پرایوت لیبل آرایشی و بهداشتی برای تولید محصولات روشن کننده می‌باشد ، از جمله سرم روشن کننده پوست، ژل شست و شو روشن کننده پوست، کرم آبرسان روشن کننده و ترمیم کننده پوست و...
مطالب مرتبط :
 

 

انتخابگر پوسته

دی ان ان